avrupai

8 Aralık 2009 Salı

02124440333 nerenin telefonu?

Geçenlerde +902124440333 nolu telefondan çağrı aldığımı gördüm. Ardından bir daha aradığında da telefona yetişememiştim. Çok geçmeden bir daha aradı ve bayan bana olmayan Webmoney kartım hakkında aradıklarını söyledi. Daha adımı bilmiyor, kartım olduğunu söylüyor. Kendisine böyle bir kartım olmadığını söylediğimde ise biraz bocalayıp zaten webmoney hakkında bilgi aktarmak için aradıklarını söylüyor. Az önce kartım vardı şimdi ise sadece bilgi için aradıklarını söyledi. Bilgi filan istemiyorum dediğimde ise bu sefer sorular sormaya yelteniyor. Özellikle de hangi mesleğe sahip olduğunuzu ısrarla soruyor. O sorusuna da ne yapacaksınız benim mesleğimi yanıtını alıyorlar ve tekrardan size webmoney kart hakkında bilgi aktarabilir miyiz? diyor. Kendilerine yineleyerek istemiyorum bilgi falan diyorum ve görüşmeyi sonlandırıyoruz.

Ardından internette ufak bir araştırma ile bu kişilerin garanti bankasının telefonunu kullanarak bilgiler topladıklarını öğrendim. Bir başka arkadaşıma ise olmayan garanti bankası kartının bilgilerini güncellemek için aradıklarını söylüyorlar. Bir kere şüphe uyandıran nokta madem bankadan arıyorsun ve kartım olduğunu iddia ediyorsun. Be adam bunların hepsi bankada kayıtlı iken ne bilgisi istiyorsun? Sonuç olarak size gelen çağrılarda dikkat etmeniz gereken noktalara değinmek gerekirse;

- Bir kere bankadan aranıyorsanız karşınızdaki kişi kendini tanıttıktan sonra X Y adlı kişi ile mi görüşüyorum der. Önce sizin adınızı soyadınızı belirtir. Bu arayanlar ise direkt konuya dalıyor. Size sorular yöneltiyor. Yani hem bankadan aradıklarını söylüyorlar, hem de kim olduğunuzu bilmiyorlar.

- Cep telefonunuzda bu şekilde gözüken bir numara tarafından aranıyorsanız mutlaka dikkatli olun ve kesinlikle bilgi vermeyin: +902124440333

- Garanti bankasını cep telefonundan ararken bile direkt 444 0 333 numarası tuşlanarak aranabilmektedir. Yani alan kodu kullanılmaz/gözükmez.

- Ve en önemlisi sizi telefondan arayan kim olursa olsun kesinlikle kişisel bilgilerinizi vermeyin. Çünkü siz aramadınız. Telefon eden kişiye bilgi verme zorunluluğunuz bulunmamaktadır.

Siz siz olun bu konularda dikkatli olun...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

sistemde bazen hata oluyor ya da data isim göstermıyor o yuzden isim sordugumuz bile oluyor...arayan kişi biziz de benım anlamadıgım sizin gibi müşteriler neden BİLGİLERİMİ VEREMEM VS derler? sizin doğum tarıhınızı vs zaten vermesenız de görüyoruz biz...hayır başkası istese ne yapacak kimlik bilgilerinizle???


vee 0212 cıkıyor cunku yenı uygulama bu şekilde..arandıgınız zaman ist hattı içinde oldugumuz için belirginleştirmek adına...


bu arada mesleğinizi ısrarla soruyoruz cunku çalişmıyorsanız bilgi boşuna vermiş olacagız ve bu zaman kaybı demek...

neyse belki anlatabilmişimdir de...

Thinker dedi ki...

Bu kadar ilgili olduğunuzu bilmiyordum. :))) Keşke yorum yazmadan önce arızalı sisteminizi düzeltseydiniz. :))

1. Arayan kişi biziz demişsiniz de siz kimsiniz???

2. Benim de anlamadığım ben sizin müşteriniz değilim ki??? Niye bilgi vereyim???

3. Kartını kullanmadığım bir yer ile nasıl bir bağlantım olabilir ki? Ayıptır sorması acaba hangi kimlik bilgimi görüyorsunuz kayıtlarınızda söyler misiniz?

4. Sisteminiz mesleği de mi göstermiyor?

Tipik bir başkası konuşması:
"hayır başkası istese ne yapacak kimlik bilgilerinizle???"

Size sormak lazım ne yapacaksınız o bilgilerle? Bilgileri isteyen sizsiniz. Daha adımı dahi bilmiyorsunuz, bilgilerinizi güncelleyelim diyorsunuz.

Allah aşkına nasıl bir sisteme sahipsiniz ki o sistem isim göstermiyor, mesleği göstermiyor, adres göstermiyor ve sadece telefon numarasını gösteriyor?

Son olarak siz hangi departmanda çalışıyorsunuz? Çok merak ettim doğrusu. :))

kamil dedi ki...

Arayan kişi eğer sahtekarsa bu kişi veya kişiler GSM operatörleri tarafından kolaylıkla tespit edilmesi gerekiyor ve bu konuların üzerine bankaların gitmesi gerekiyor.

Adsız dedi ki...

Sabah beni de aramışlar, duymamışım. 02124440333 numarasından bahsediyorum ben de. Öğleden sonra yeniden aradılar. Migrostan alışveriş yapıp yapmadığımdan girdi konuya, Money kartla devam etti, işimi, maaşımı sordu. Napacaksınız bu bilgileri diye sorduğumda kart başvurusu için ön bilgileri alıyorum dedi ki ben kart başvurusu yapmak istediğimi bile söylememiştim. Herneyse, gelirinizi tespit etmeye çalışıyoruz gibi birşeyler saçmaladı ve lafı tahvil ve hisse senedi gibi şeyler alıp satıyor musunuz gibi saçma bir yere getirdi. Yuh artık! Telefonda kim olduğundan bile emin olmadığım birine tüm özgeçmişini anlatacak kadar salak mı sandınız beni diyince uzun bir sessizlik yaşandı. Meğer telefonu kapatmış. İyi ki kapamış, yoksa okkalı bir küfür geliyordu. =/

Adsız dedi ki...

benide arayıp duruolar malesef denk gelemedim derste oluyorum bu migrosla alakalı bir durum olabailir yada gerçekten dolandırıcılık amaçlıda olabilir benim garanti bankasıyla işim olmaz kapısından bile girmişliğim yoktur. ama migrosla anlaşmalıysalar olabilir. ama denk gelirsem dilimden çekicekleri var sayarmıyım sövermiyim boş insanlar ya işleri güçleri yok arayıp duruyolar

Bekir dedi ki...

beni de boyner üzerinden aradılar.
çok fazla soru var ve kıllanmamak elde değil.

Bu bilgilerin ben hepsini verdim, sonucunu aylık ödemeleri olan bir kart göndereceklerine bağladı. İstemiyorum dedikçe muhabbet başa sardı.

Tüm bilgilerinizi görüyoruz zaten, bu lafta çok garibime gitti.

Broşürlerini istedim. Madem bilgilerim elinizde, broşür, katalog v.s. gönderin de hizmetlerinizi daha yakından bileyim dedim.
Web- Siteniz yok mu? ordan inceleyim sizi bi dedim..

Bu sorularıma aldığım yanıt hep olumsuz.
Broşüre, Web Sitesine ne gerek var dediler ??

Bende o zaman daha fazla konuşmaya da gerek yok dedim.

Böyle insanlara hiçbir bilgi vermeyin.
Sonradan başınız ağrımasın.

İyi günler dilerim..

Adsız dedi ki...

ben de iki gündür bu numaradan aranıyorum ama tesadüfen hiç birine cvp vermedim. duymamışım :))

Adsız dedi ki...

Bir yerde birisi konu ile ilgili olarak istenirse ARAYAN kişi karşı tarafa istediği Tel numarasını gösterebilirimi diye sormuş.
Bu şu an mümkün en basitinden intenernet üzerinden rahatlıkla satın alabileceğiniz "Voipwise" internet telefonuyla bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz yani karşı taraf siz hangi tel No yu istiyorsanız onu görebilir. Günümüzde size gelen telefonlarda açıp konuşmayı bir kenara bırakın ağınızdan çıkan bir " Evet" kelimesi bile sizi istemediğiniz bir çok zor duruma sokabilir bir bakmışsınız farklı bir telefon tarifesine geçmişsiniz yada adınıza Hesap açılmış.. Bu konuda ise benim tahminimce söyle bir durum var..
Söz konusu bankanın sitesine baktım. Bu konu ile ilgili hiç detaylı bir açıklama yok.
Taşeron firmalar vardır muhtemelen bunlar sizin bilgilerinizi bu şekilde aldıkları zaman ayrıca söz konusu bankada hesabınız da var ise imza atmanıza da gerek yok elde ses kaydı var.. Gönüllü olarak bilgilerinizi veriyorsunuz ve muhtemelen bilgileriniz bu kadar rahat verirken bir kaç kez evet de diyorsunuz size yöneltilen sorularda. İşte dediğiniz " Evet" imzanız olmuş oluyor...
Dolayısıyla burada yapılan sanıyorum taşeron bir firmanın Kredi kartı satmak için müşteri yakalamaya çalışması ve buradan da kendine düşen Primi alması...
Kısa bir süre sonra birçok kişinin banka bilgilerinin bir kısmı ya da kendisi ile ilgili sizinle ilgili bilgilerin bir kısmı bu tür taşeron firmaların elinde geçmiş olacak.
Neden mi çünkü gün içerisinde tek aranan sizler değilsiniz belki günde 2000 kişi aranıyor ve bunların arasında mutlaka endişe etmeden şahsi bilgilerini karşı tarafa veren var. Çünkü bu olay biraz google de araştırırsanız 2007 den beri var...
Eee karşı tarafa hiç endişe görmeden bilgilerini verenler bir dahaki sefere arandıklarında daha
Önceden bilgilerini vermiş olduklarından.

İyi günler xxxx Bey Nasılsınız....
Seklinde bir ses ile karşılaşacaklar..
Ahizenin diğer ucunda..

EEEe önceden doğum tarihi gibi bilgilerini de verdiyseler..
Telefondaki karşınızdaki ses sizinle ilgili özel her şeyi biliyor olacak...

Siz siz olun telefonda hiç bir şey yapmayın...

Ama hiç bir sey..

Adsız dedi ki...

Telefon önce 2 kere çaldı, kapandı, sonra 1 kere çaldı, kapandı, yine çalınca açtım. Garanti Bankası- Migros money kart vs dedi. İsmimi biliyordu, ne iş yaptığımı sordu, ben de müsait olmadığımı söyledim, daha sonra tekrar arayacaklar. Kıllandım mı? Evet.. O yüzden webde arattım, bu sayfa çıktı karşıma. yarın yine arayacaklar. Migros'a bilgilerimi paylaştığı için kızdım... Zaten Garanti'den nefret ediyorum. Migros'a da ceza olarak tekrar alışveriş yapmama kararı aldım. Zaten walmart'a satıldı. Piyasada rakip bırakmamaya çalışacaklar.

Bence bu tip pazarlama yapan firmalardan uzak durun. Artık devlet bankaları da çok iyi hizmet veriyorlar, hesaplarınızı Halkbank, Ziraatbank vs. taşıyın. Internet bankacılığı kullanırken girişte telefonunuza şifre gönderen veya şifre cihazı veren ve hatta bilgisayarınıza sertifika yükleyip başka bilgisayarlardan girişe imkan vermeyen bankaları tercih edin. Telefon bankacılığından uzak durun. Güvendiğiniz bankadan 1 tane kredi kartı kullanın, diğerlerini iptal edin. 2 ayrı telefon numarası edinin. Özel numaranızı çok çok çok güvendiğiniz kimselerden başkası ile paylaşmayın. Mağaza veya alışveriş merkezlerinde indirim kartı alıyorsanız özel numaranızı vermeyin, ev adresinizi tam paylaşmayın (zaten hiçbiri hediye falan göndermiyor). İşlerinizi iş adresi vererek çözmeye çalışın. Ev telefonunuzu hele böyle yerlerde asla vermeyin. Internet alışverişlerinizde sanal kart tercih edin. Bu konuda çok iyi hizmet veren bankalar var. Örneğin siz, internet bankacılığından limitinizi tanımlıyorsunuz. Ve sadece o limit kadar çekim yapılabiliyor. Siz tekrar limit açana kadar işlem yapılmıyor vs...

Önümüzdeki günlerde bu tip dolandırıcılık olaylarının daha da artacağından hareketle tanımadığınız kişilerin (sizi tanısalar bile) telefon aramalarına şüphe ile yaklaşmanızı tavsiye ederim.

Paranoyak Monk.

Adsız dedi ki...

annemi geçen gün aramışlar ve bütün kişisel bilgilerini almışlar baktım bi saat önce de aranmış evde yoktuk. anneme anlatılan şey finansbaktan arıyoruz 30 bin değerinde parapuan kazandınız sanırım taşınmışsınız o evde oturmadınızı bildirmişler demiş annem hayır taşınmadık demiş ardından kızlık soy adnın ilk 2 harfini almış ve 7 gün içersinde kargo ile gönderilcek denmiş... bugün yine aradılar açamadık sonra numarayı google girdim ve tahmin ettim şeyle karşılaştım.... dikkatli olun!

n~i~t dedi ki...

bana da 8 adet iyi günler, 1 adet iyi aksamlar mesj ı nırakılmıs :))

madem arıyosunuz sıkılırsınız dimi :))

Yorum Gönder